ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

Untitled-Scanned-015

 ΤΑ ΩΦΕΛΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΜΕΛΕΤΕΣ

 

            Ο Ματ Πασκουϊλίνι, συγγραφέας ενός βιβλίου Πολεμικών Τεχνών για γονείς που κοντεύει να γίνει μπεστ – σέλλερ στις Η.Π.Α. εξέδωσε τα αποτελέσματα επιστημονικών μελετών του Πανεπιστημίου του Ουισκόνσιν, μελετών που απέδειξαν τη βελτίωση της αυτοεκτίμησης των παιδιών που ασκούνται στις Πολεμικές Τέχνες και της ικανότητας να μένουν συγκεντρωμένα στο σχολείο τους. Το βιβλίο του Πασκουϊλίνι, που έχει τίτλο «Ο Γητευτής των Παιδιών», περιγράφει τον τρόπο λειτουργίας του προγράμματος.

            Η επιχορήγηση του προγράμματος προφέρθηκε από μια χορηγία του μη – κερδοσκοπικού ιδρύματος «Κέντρο Ασιατικών Τεχνών» και της «Ένωσης Διακεκριμένων Αποφοίτων» του Ουισκόνσιν. Το πόρισμα της μελέτης βασίστηκε σε έρευνα διδακτορικής διατριβής που έγινε από την Κίμπερλυ Ντ. Λέηκε. Ο Πασκουϊλίνι, που είναι διευθυντής παραγωγής του Κέντρου Ασιατικών Τεχνών και γνώστης Πολεμικών Τεχνών ταυτόχρονα, σχεδίασε και δίδαξε το πρόγραμμα εκπαίδευσης Πολεμικών Τεχνών που αποτέλεσε τη βάση για την εν λόγω μελέτη.

            Η επίδραση της εκπαίδευσης Πολεμικών Τεχνών στο σχολείο πάνω στις ικανότητες αυτοελέγχου και αυτοπειθαρχίας των παιδιών ήταν το βασικό αντικείμενο της έρευνας. Στα παιδιά δόθηκε ένα πλαίσιο κινήσεων αυτοελέγχου και αυτοπειθαρχίας που περιλάμβανε τρία επίπεδα: νοητικό, συναισθηματικό και σωματικό. Εκατόν ενενήντα οχτώ παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού σχολείου επιλέχθηκαν τυχαία είτε για τη στελέχωση της ομάδας μελέτης των Πολεμικών Τεχνών είτε για τη στελέχωση της ομάδας σύγκρισης – μιας δεύτερης ομάδας παιδιών που αντί για Πολεμικές Τέχνες εκπαιδεύτηκαν σε κλασσικές ασκήσεις γυμναστικής. Μετά από παρακολούθηση και των δύο ομάδων παιδιών επί τρείς μήνες, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ομάδα των παιδιών που εκπαιδεύονταν στις Πολεμικές Τέχνες επέδειξε μεγαλύτερη βελτίωση από την ομάδα σύγκρισης στους τομείς του νοητικού αυτοέλεγχου, του συναισθηματικού αυτοέλεγχου, της προ-κοινωνικής συμπεριφοράς, της συμπεριφοράς στο σχολείο, στις επιδόσεις σε ένα διαγώνισμα μαθηματικών και σε γενική συμπεριφορά αυτοπεποίθησης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, όσο αφορά τον αυτοέλεγχο και τη συμπεριφορά των παιδιών στην τάξη, τα αγόρια έδειξαν μεγαλύτερη βελτίωση από τα κορίτσια.

Αλλά και τα κορίτσια επηρεάζονται θετικά από τη μελέτη των Πολεμικών Τεχνών. Συνήθως περισσότερο δειλά και άτολμα από τα αγόρια, τα κορίτσια δυναμώνουν τη θέληση και την αυτοπεποίθησή τους μέσα από τις Πολεμικές Τέχνες, και καλλιεργούν περισσότερο αυτοέλεγχο και υπευθυνότητα στο χαρακτήρα τους. Τα παιδιά και των δύο φύλων βελτιώνουν τη συγκέντρωση και την αυτοπειθαρχία τους ενώ εκτονώνουν άριστα τη ζωντάνια και την ενεργητικότητα της ηλικίας τους. Στην Κίνα τα παιδιά και των δύο φύλων αρχίζουν να εκπαιδεύονται στις Πολεμικές Τέχνες από τα τέσσερα ή τα πέντε χρόνια τους, ενώ στην Ελλάδα αρχίζουν συνήθως δύο ή τρία χρόνια αργότερα.

Αν και η σωστή εκπαίδευση των παιδιών στις Πολεμικές Τέχνες παράγει σημαντικά ευεργετήματα και οφέλη, η ακατάλληλη ή λανθασμένη εκπαίδευση μπορεί να προκαλέσει βλαβερά και αρνητικά αποτελέσματα στα ευαίσθητα μυαλά και σώματα των παιδιών. Μια εκπαίδευση που δίνει υπερβολική έμφαση στην αυτοάμυνα, στους αγώνες ή στη μαχητική εφαρμογή της Πολεμικής Τέχνης μπορεί να κάνει ένα παιδί νευρικό, επιθετικό, βίαιο ή εριστικό, ενώ μια εκπαίδευση που σπρώχνει τα παιδιά στον πρωταθλητισμό καλλιεργώντας τις Πολεμικές Τέχνες σαν ένα άθλημα, φορτώνει επιπλέον πίεση στα παιδιά που είναι ήδη πιεσμένα από τα μαθήματα του σχολείου τους, τις εξετάσεις, τα φροντιστήρια, την εκμάθηση ξένων γλωσσών, κ.λπ., αυξάνοντας το ποσοστό του στρες των παιδιών αντί να το ελαττώνει ή να το εκτονώνει. Φυσικά η ενασχόληση των παιδιών με αγώνες Πολεμικών Τεχνών δεν είναι αναγκαστικά κακή, ο εξαναγκασμός τους όμως σε αυτήν – ιδιαίτερα αν γίνεται επανειλημμένα – είναι κάτι που θα πρέπει να αποφεύγεται. Κανένας τίτλος πρωταθλητή, μετάλλιο ή κύπελλο αγώνων δεν αξίζει περισσότερο από την ψυχική και τη σωματική υγεία των παιδιών κι’ αυτό είναι κάτι που τόσο οι εκπαιδευτές Πολεμικών Τεχνών όσο και οι γονείς παιδιών που ασκούνται στις Πολεμικές Τέχνες δεν πρέπει να το ξεχνούν ποτέ. Ακολουθώντας τον κατάλληλο τρόπο, διαδικασία και μέθοδο, η εκπαίδευση στις Πολεμικές Τέχνες μπορεί να ωφελήσει σημαντικά κάθε παιδί στη σωματική και στην ψυχολογική του υγεία, ικανότητα και ανάπτυξη. Όπως συμβαίνει όμως με κάθε είδους εκπαίδευση, ο σωστός τρόπος είναι πολύ σημαντικός.

Untitled-Scanned-0255