ΟΙ ΔΕΚΑΤΡΕΙΣ ΟΥΣΙΕΣ

 

Οι παρακάτω θεμελιώδεις αρχές του Γιάνγκ στιλ Τάι Τσι Τσουάν θεωρείται ότι διδάχθηκαν επίσης από τον Γιάνγκ Τσεν Φου ή ότι προϋπήρχαν στην οικογένεια Γιάνγκ απο την εποχή του ιδρυτή της τέχνης, του Γιάνγκ Λου Τσαν. Αν και σήμερα δεν είναι τόσο γνωστές όσο τα  “Δέκα Σημαντικά Σημεία”, ωστόσο οι “13 Ουσίες του Τάι Τσι Τσουάν” αποτελούν έναν πολύτιμο θησαυρό για την κατανόηση της βαθιάς θεωρίας του Τάι Τσι Τσουάν από κάθε  σοβαρό ασκούμενο ή μαθητή αυτής της τέχνης.

Οι 13 Ουσίες του Τάι Τσι Τσουάν

  1. Το Τσι βυθίζεται στο Ταν Τιέν.
  2. Το στήθος βουλιάζει και η πλάτη υψώνεται.
  3. Οι σκέψεις αδειάζουν και το κεφάλι ισιώνει σαν να πιέζει η κορυφή τον ουρανό.
  4. Οι ώμοι βυθίζονται και οι αγκώνες κρέμονται.
  5. Το γεμάτο και το άδειο διαχωρίζονται.
  6. Η μέση και οι γοφοί χαλαρώνουν.
  7. Χρησιμοποιείται ο νους (Συγκέντρωση, Πρόθεση) αντί για μυϊκή δύναμη.
  8. Το επάνω και το κάτω (μέρος του σώματος) συντονίζονται αρμονικά.
  9. Το Τσι (αναπνοή, ενέργεια) και το Γι (νους, συγκέντρωση, πρόθεση) ενοποιούνται και εναρμονίζονται.
  10. Το Εξωτερικό και το Εσωτερικό συγχωνεύονται και εναρμονίζονται.
  11. Επιδιώκεται η ακινησία μέσα στη κίνηση και η κενότητα μέσα στη δραστηριότητα.
  12. Η Ακινησία και η Κίνηση συγχωνεύονται, η κενότητα και η Δράση ενοποιούνται, το Πνεύμα και το Σώμα συνενώνονται αρμονικά.
  13. Η αδιάσπαστη συνέχιση όλων των παραπάνω επιζητείται σε κάθε στιγμή και σε κάθε κίνηση.

 

ΟΙ 20 ΑΡΡΩΣΤΙΕΣ ΤΟΥ ΤΆΙ ΤΣΙ

(Ή ΤΑ 20 ΣΥΝΗΘΕΣΤΕΡΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΆΙ ΤΣΙ ΤΣΟΥΆΝ)

Αν δεν γνωρίζει κάποιος τα λάθη του δεν μπορεί να τα διορθώσει. Γνωρίζοντας τα πιο συνηθισμένα λάθη που ασυναίσθητα μπορεί να κάνει, ο σοβαρός μαθητής του Τάι Τσι Τσουάν διευκολύνει και επιταχύνει την πρόοδό του στην σωστή εκμάθηση της τέχνης του. Γι’ αυτό η μελέτη των παρακάτω γραμμών είναι πολύ ωφέλιμη.

Οι 20 Αρρώστιες του Τάι Τσι Τσουάν

  1. Σκύψιμο του κεφαλιού.
  2. Σκύψιμο ή λύγισμα του λαιμού.
  3. Σήκωμα ή σφίξιμο των ώμων.
  4. Σήκωμα ή σφίξιμο των αγκώνων.
  5. Σκύψιμο ή καμπούριασμα της πλάτης.
  6. Ζάρωμα ή συρρίκνωση του σώματος ή των άκρων.
  7. Δυνατό τέντωμα ή πίεση της κοιλιάς.
  8. Σήκωμα ή σφίξιμο των γλουτών.
  9. Μη λύγισμα των αρθρώσεων των γοφών.
  10. Τέντωμα ή σφίξιμο των γονάτων.
  11. Λαθεμένη τοποθέτηση των πελμάτων
  12. Δυνατό τέντωμα ή σφίξιμο της μέσης.
  13. Κόλλημα ή πίεση των μπράτσων ή των αγκώνων στο σώμα.
  14. Σφίξιμο ή καταβολή μυϊκής δύναμης στις κινήσεις.
  15. Μεγάλη μυϊκή δύναμη ή σφίξιμο στην αναπνοή.
  16. Κράτημα της αναπνοής στο στήθος.
  17. Έλλειψη προσοχής ή συγκέντρωσης στην εξάσκηση.
  18. Νευρικότητα, ανησυχία ή βιασύνη.
  19. Διακεκομμένη, ασταθής ή σποραδική εξάσκηση.

 

ΟΙ 20 ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ GRAND MASTER ΧΟΥΑΝΓΚ

 

Διδασκαλίες του Δασκάλου Χουάνγκ  Σενγκ Σιάν για το Τάι Τσι Τσουάν και το Τσι Κουνγκ.

 

          Ένας από τους κορυφαίους και διασημότερους Δασκάλους Τάι Τσι Τσουάν στον κόσμο ήταν ο grand master Χουάνγκ Σενγκ Σιάν (1910-1992). Με τεράστια επίδραση στον κόσμο του Τάι Τσι σε χώρες όπως η Ταϊβάν, η Μαλαισία,  η Σιγκαπούρη και η Αυστραλία, τα τελευταία χρόνια της ζωής του συνόψισε τις σημαντικότερες διδασκαλίες του πάνω στην θεωρία του Τάι Τσι Τσουάν και του Τσι Κουνγκ σε είκοσι προτάσεις, που είναι ευρεώς γνωστές σαν << Οι 20 κανόνες του Δασκάλου Χουάνγκ>> και αποτελούν μια αριστοτεχνική σύνοψη των κεντρικότερων Αρχών της βασικής θεωρίας του Τάι Τσι Τσουάν.

 

ΟΙ 20 ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ GRAND MASTER ΧΟΥΑΝΓΚ

 

  1. Κάθε μυς του σώματος πρέπει να είναι χαλαρός και ευέλικτος.

 

  1. Το σώμα πρέπει να διατηρείται ευθυτενές χωρίς να σκύβει ή να γέρνει.

 

  1. Άδειασε το στήθος, βύθισε τους ώμους και ρίξε προς τα κάτω τους αγκώνες.

 

  1. Ανύψωσε/Κύρτωσε την πλάτη και διατήρησε μία χαλαρή συνείδηση στην κορυφή του κεφαλιού.

 

  1. Ανασήκωσε (σφίξε) ελαφρά τον πρωκτό, αλλά σιγουρέψου ότι οι γλουτοί είναι χαλαροί και κρεμασμένοι.

 

  1. Συγκέντρωσε το πνεύμα (την προσοχή και νοητική επίγνωση) εσωτερικά για να καλλιεργήσεις το τσι . Απόφυγε άσκοπες κινήσεις του κεφαλιού, του σώματος και των χεριών.

 

  1. Διατήρησε την επίγνωση των Τριών Κέντρων (του ενεργειακού κέντρου Λάο Γκονγκ στο κέντρο κάθε παλάμης, του Ταν Τιεν κάτω από τον αφαλό και τον Γιονγκ Τσιoύν στο κέντρο του κάθε πέλματος).

 

  1. Χρησιμοποίησε το νου ( πρόθεση, συγκέντρωση ) για να παραμένεις εστιασμένος στο κέντρο σου ή στα τρία ενεργειακά κέντρα που αναφέρθηκαν στον προηγούμενο κανόνα.

 

  1. Ηρέμησε την καρδιά (τα συναισθήματα), χαλάρωσε το σώμα και διατήρησε την επίγνωση (την προσοχή στην στάση και στην κίνηση) του σώματος την κάθε στιγμή και σε κάθε κίνηση.

 

  1. Άρχισε κάθε στροφή του σώματος από τη μέση και τους γοφούς (κούα).

 

  1. Όταν βηματίσεις μπροστά και πίσω, το Γεμάτο και το Άδειο πόδι πρέπει να διαχωρίζονται ξεκάθαρα και να βυθίζονται βαθιά στο έδαφος.

 

  1. Όλες οι προς τα εμπρός και προς τα πίσω κινήσεις του σώματος ξεκινούν από τα πόδια.

 

  1. Μέσα στην Ηρεμία υπάρχει Κίνηση και μέσα στην Κίνηση υπάρχει Βύθισμα.

 

  1. Το επάνω και το κάτω μέρος του σώματος συγχρονίζονται αρμονικά, χωρίς διασκορπισμένες ή ασυντόνιστες κινήσεις.

 

  1. Χαλάρωσε το λαιμό, βύθισε τους ώμους και ρίξε τους αγκώνες.

 

  1. Τρία πράγματα που ποτέ δεν τεντώνουν και δεν σφίγγουν στις φόρμες του Τάι Τσι : Ο κορμός, τα χέρια και τα πόδια.

 

  1. Διατήρησε Συνεχή Ροή (των Κινήσεων, της αναπνοής και της ενέργειας ) χωρίς διακοπές, με το Εσωτερικό και το Εξωτερικό σε αρμονική συγχώνευση.

 

  1. Τα χέρια κινούνται σαν να τραβάνε μετάξι από ένα κουκούλι και τα πόδια κινούνται σαν το περπάτημα της γάτας.

 

  1. Να έχεις πίστη, μετριοφροσύνη, υπομονή και επιμονή και η επιτυχία θα έρθει.

 

  1. Κατανόησε απόλυτα και τελείως τη Φόρμα (ή τις φόρμες) του Τάι Τσι και οι μαχητικές εφαρμογές θα γίνονται εύκολα και φυσικά.

                                                                  

 

ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΕΣ

     

 

          Μέσω εντατικής και συνειδητής εξάσκησης, οι  σοβαροί μαθητές του ΤΑΙ ΤΣΙ ΤΣΟΥΑΝ, του ΤΣΙ ΚΟΥΝΓΚ και του ΤΑΟ ΥΙΝ (και των άλλων τεχνών του ΝΕΙ ΚΟΥΝΓΚ ) δεν μαθαίνουν απλά μια πολεμική τέχνη και μια ενεργειακή Άσκηση ανώτατης ποιότητας, αλλά μαθαίνουν πως να αναπτύσσουν συνολικά και αρμονικά τον εαυτό τους σωματικά και ψυχικά. Επιδιώκοντας τη βελτίωση και τη βαθμιαία τελειοποίηση στην τέχνη τους δεν ενδιαφέρονται μόνο για την τεχνική αρτιότητα και τη σωματική δεξιοτεχνία, αλλά και για την εσωτερική τους πρόοδο και  ανάπτυξη. Οι αρχαίοι Δάσκαλοι αυτών των εκπληκτικών τεχνών, που μέσω ακούραστης εξάσκησης και  αδιάκοπης εμβάθυνσης τις ανέπτυξαν μέχρι ενός ασύγκριτα υψηλού επιπέδου τελείωσης, μας έχουν ευτυχώς αφήσει καταγραμμένες οδηγίες και συμβουλές, που αν εφαρμοστούν προσεκτικά  και σωστά μας βοηθούν να αποσπάσουμε τα μέγιστα δυνατά ευεργετήματα και οφέλη από την σταθερή εξάσκηση της τέχνης μας. Αν και πολλά από αυτά τα κείμενα παραμένουν ακόμα και σήμερα μυστικά ή άγνωστα για πολλούς, η εντατικοποίηση της έρευνας πάνω στην γραπτή κληρονομιά των τεχνών του ΝΕΙ ΚΟΥΝΓΚ αποδίδει καρπούς.

 

 

 

OI   TEΣΣΕΡΕΙΣ ΚΑΝΟΝΕΣ

 

1-Ανάπτυξε τις ικανότητες σου, αύξησε τις δυνάμεις σου και αφύπνισε τις δυνατότητες σου.

2-Ασκήσου προγραμματισμένα και με συνέπεια για την επίτευξη των στόχων σου.

3-Έχε συνεχώς στο νου σου τις διδασκαλίες των Κλασσικών.

4-Μην βλάπτεις και μην αδικείς τους άλλους.

Κάνε αυτά τα λόγια  κανόνες της ζωής σου, προσεγγίζοντας βήμα- βήμα την τελειότητα.

 

 

 

 

 

 

 

 

Develop your strength and manifest your potential, tactically pursuing your purpose.

Be aware of the Classics and never cheat others.

These words you can take as  your lifetime motto.

Step by step one can reach perfection.

 

 

 

OI OXTΩ  ΑΝΩΤΕΡΟΙ  ΣΤΟΧΟΙ

 

1-  Ευρωστία, υγεία και ευεξία.

2- Ψυχική γαλήνη ή  βαθιά ηρεμία.

3- Πνευματική διαύγεια ή  εγρήγορση.

4- Καθαρή αντίληψη ή οξυμμένη επίγνωση.

5- Εσωτερική ευδαιμονία ή ψυχική χαρά.

6- Μακροζωία ή μεγαλύτερη ζωή.

7- Αυτοανάπτυξη και αυτοολοκλήρωση.

8- Εναρμόνιση με τη ζωή ή ένωση με το Τάο.

 

 

Πέρα από την σωματική εκγύμναση, τη φυσική χαλάρωση ή την αυτοάμυνα, οι σοβαροί ασκούμενοι των παραδοσιακών κινεζικών εσωτερικών/ενεργειακών τεχνών { ΝΕΙ ΚΟΥΝΓΚ/ΝΕΙ ΤΖΙΑ ΚΟΥΝΓΚ  ΦΟΥ } ακολουθούν αυτούς τους Τέσσερεις Κανόνες και επιδιώκουν αυτούς τους Οχτώ Ανώτερους Στόχους στην εξάσκηση τους. Αυτοί οι 4 ΚΑΝΟΝΕΣ και οι 8 ΑΝΩΤΕΡΟΙ  ΣΤΟΧΟΙ ονομάζονται ΟΙ 12 ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΕΣ του ΝΕΙ ΤΖΙΑ ΤΣΟΥΑΝ και του ΝΕΙ ΚΟΥΝΓΚ.

 

 

 

ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΆΙ ΤΣΙ ΤΣΙ ΤΣΟΥΑΝ

 

Οι παρακάτω 5 απαιτήσεις είναι πολύ σημαντικές στο Τάι Τσι Τσουάν. Αν κάποιος παραμελεί αυτές τις απαιτήσεις κατά την εξάσκηση στο Τζαμ Τζονγκ (ή Τσαν Τσουάνγκ, στις ακίνητες στάσεις), στις ασκήσεις Τσανσζίνγκ (ασκήσεις snake body chi kung) στις φόρμες, στα Τούι Σου (Σπρωχτά Χέρια), στις φόρμες των όπλων ή στη μαχητική εξάσκηση του Τάι Τσι Τσουάν, όσο σκληρά και αν εξασκείται κανείς δεν θα μπορεί να προοδεύσει στην τέχνη. Άσχετα από το στιλ του Τάι Τσι Τσουάν που εξασκεί κανείς – Γιάνγκ, Τσεν Γου, Γου Χάο ή Σουν, οι πέντε βασικές Πέντε Σωματικές Απαιτήσεις είναι οι παρακάτω:

  1. Ίσιωσε το κεφάλι σα να κρέμεται η κορυφή του με ένα σπάγκο από το ταβάνι,ευθυγραμμίζοντας το κεφάλι, το θώρακα, το στήθος και τους γοφούς. Φαντάσου έναν κατακόρυφο άξονα που εκτείνεται στο κέντρο του σώματος, συνδέοντας την κορυφή του κεφαλιού με το περίνεο στο κάτω μέρος του κορμού.
  2. Χαλάρωσε τα πλευρά και το στήθος, τους ώμους και τους γοφούς.
  3. Διατήρησε τους αγκώνες κρεμασμένους κατά την εξάσκηση, σαν να τους τραβάει η βαρύτητα προς τα κάτω κάθε στιγμή.
  4. Ίσιωσε και τέντωσε ελαφρά την σπονδυλική στήλη. Αυτή η απαίτηση συνδυάζεται με την ευθυγράμμιση και το κρέμασμα του κεφαλιού από το το ταβάνι.
  5. Χαλάρωσε τη μέση, τους γοφούς και τα γόνατα.

Με μεγάλη και προσεκτική εξάσκηση, αυτές οι σωματικές απαιτήσεις θα γίνουν αυτόματες συνήθειες στους σοβαρούς ασκούμενους του Τάι Τσι Τσουάν.

 

OI  ΠΕΝΤΕ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ

 

1- Η Απαλότητα ελέγχει τη Σκληρότητα. H Ηρεμία ελέγχει τη βιασύνη, η Τεχνική ελέγχει τη Δύναμη, η Ικανότητα ελέγχει την Επιθετικότητα, η Βραδύτητα ελέγχει την Ταχύτητα.

 

2- Κάθε κίνηση χρησιμοποιεί ολόκληρο το σώμα, την αναπνοή και το νου.

 

3- Μην κρατάς Τίποτα Πίσω (Μην είσαι αναποφάσιστος, διστακτικός ή σκεπτικιστής).

 

4- Δώσε ολοκληρωτική προσοχή στην κάθε στιγμή και στην κάθε δράση.

 

5- Μην αναζητάς μυστικές τεχνικές ή κρυμμένες γνώσεις. Ασκήσου αφοσιωμένα, εντατικά και επίμονα.

 

            Η εφαρμογή αυτών των Πέντε Βασικών Αρχών της εξάσκησης είναι το κλειδί για να γίνεις σταδιακά πραγματικά καλός και αποτελεσματικός στο ΤΑΙ ΤΣΙ ΤΣΟΥΑΝ.

 

 

ΤΟ ΤΑΟ ΤΟΥ ΤAΙ ΤΣΙ ΤΣΟΥΑΝ

 

Η βασική φιλοσοφική διδασκαλία της τέχνης. Στον ουρανό κυριαρχούν το Γιν και το Γιάνγκ, η άυλη και η υλοποιημένη ενέργεια (ενέργεια σε άυλη μορφή και ο μορφοποιημένος υλικός κόσμος, που επίσης αποτελείται από ενέργεια). Στη Γη, κυριαρχούν το σκληρό και το μαλακό (η Σκληρότητα, το κύριο χαρακτηριστικό των στερεών σωμάτων και η Απαλότητα, το κύριο χαρακτηριστικό των υγρών και των αερίων). Στη ζωή του ανθρώπου (πρέπει να) κυριαρχούν η Αγάπη και η Δικαιοσύνη, η Ειρήνη και η Αρμονία, η Υγεία του σώματος και η Υγεία του Νου. Αυτοί είναι οι 3 βαθύτεροι σκοποί της εκπαίδευσης στο Τάι Τσι Τσουάν με την Μαχητική Ικανότητα στην Αυτοάμυνα να αποτελεί δευτερεύοντα στόχο. Γι’ αυτό η μελέτη του Τάι Τσι ονομάζεται “το Ταό του Τάι Τσι Τσουάν”.