ΤΑ ΔΕΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΤΣΕΝΓΚ ΣΤΥΛ

 

ΠΑ ΚΟΥΑ ΤΣΑΝΓΚ/ ΜΠΑ ΓΚΟΥΑ ΖΑΝΓΚ

(ΟΙ ΔΕΚΑ ΤΡΟΠΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΤΣΕΝΓΚ ΣΤΥΛ

ΠΑ ΚΟΥΑ ΤΣΑΝΓΚ/ ΜΠΑ ΓΚΟΥΑ ΖΑΝΓΚ)

 

  1. Η  ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΙΟΥ: Το κεφάλι  πρέπει να διατηρείται ευθυτενές και ίσιο και τα μάτια πρέπει να κοιτάζουν κατευθείαν μπροστά.

 

Η κενότητα   οδηγεί τη δύναμη (ισχύ Γκίνγκ / Τζίνγκ) με το πνεύμα και την πρόθεση. ( Το κεφάλι ισιώνει σαν να στηρίζει κάτι στην κορυφή του και ο νους διατηρείται διαυγής και ήρεμος, υποστηρίζοντας τη χρήση της ισχύος με συγκεντρωμένη θέληση)

 

 

 

  1. Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΛΑΤΗΣ: Το στήθος βουλιάζει ελαφρά προς τα μέσα. Η πλάτη σηκώνεται και κυρτώνει ελαφρά σχηματίζοντας μία ελαφριά καμπύλη . ( Τότε) η ισχύς (  Γκίνγκ / Τζίνγκ)  μπορεί να κυλάει προς τα εμπρός χωρίς να εμποδίζεται ούτε να ακινητοποιείται, τεντωμένη και φυσική ( χαλαρή και ευέλικτη)

 

 

 

  1. Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΩΜΩΝ: Τα δύο χέρια κλείνουν προς τα μέσα,  χαλαρά και χαμηλωμένα. (Μόνο τότε ) η ισχύς φτάνει μέχρι τις παλάμες , κι αυτός είναι ο σκοπός της  χρήσης  των παλαμών.

 

 

 

  1. Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΧΕΡΙΩΝ: Το μπροστινό χέρι λυγίζει και τεντώνει, το πίσω χέρι προστατεύει το σώμα, εφαρμόζοντας  το κύλισμα (Γκουμ), τις Γροθιές (Ζουάνγκ), τη Μάχη (Ζενγκ) το Στρίψιμο (Γκούο), αλλάζοντας  κατά βούληση.

 

 

 

  1. Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΚΩΝΩΝ: Βύθισε τους ώμους, ρίξε προς τα κάτω τους αγκώνες, (τότε) η ισχύς φτάνει στις παλάμες. Ένα σημαντικό σημείο της  χρήσης των αγκώνων είναι το να προστατεύουν το σώμα σου κατά τη μάχη.

 

 

 

  1. Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΜΩΝ: Οι αντίχειρες ανοίγουν, οι δείκτες τεντώνουν και ισιώνουν, τα τέσσερα δάχτυλα διατηρούνται μαζί, το Στόμα της Τίγρης ( το τμήμα της παλάμης ανάμεσα στον αντίχειρα και το δείκτη) είναι κυκλικό και τεντωμένο ( ανοιχτό).

 

 

 

  1. Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ: Η μέση χρησιμοποιείται σαν άξονας  ενός κύκλου, η Απαλότητα και η Σκληρότητα χρησιμοποιούνται μαζί ( συνδυάζονται), υπάρχουν συνεχείς συστροφές και στριψίματα (της μέσης) δεξιά και αριστερά, (εκτελούμενα) με δύναμη και ευκινησία.

 

 

 

  1. Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΓΟΦΩΝ: Το περίνεο σφίγγεται και σηκώνεται ελαφρά έτσι  ώστε να ενωθούν οι μεσημβρινοί ( Ρεν και Του), το Τσι (αναπνοή ενέργεια) οδηγείται στο Ταν Τιεν (κέντρο του υπογαστρίου),  οι γοφοί  (γλουτοί) τραβιούνται λίγο προς τα εμπρός και ευθυγραμμίζονται έτσι ώστε να μην προεξέχουν προς τα πίσω.

 

 

 

  1. Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΗΡΩΝ: Ο εμπρός μηρός οδηγεί τον δρόμο (τις κινήσεις), ο πίσω μηρός υποστηρίζει (τις κινήσεις), τα γόνατα κλείνουν (πιέζονται) ελαφρά προς τα μέσα, κρατιούνται μαζί και τα γεννητικά όργανα τραβιούνται ελαφρά προς τα επάνω.

 

 

 

  1. Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΛΜΑΤΩΝ:  Το εσωτερικό πέλμα (εκείνο που είναι κοντύτερα  στο κέντρο του κύκλου ( ο βηματισμός του Πα Κουα Τσανγκ γίνεται σχεδόν πάντα κυκλικά) βαδίζει ευθεία μπροστά ενώ το εξωτερικό πέλμα βαδίζει μπροστά με τα δάχτυλα να στρίβουν λίγο προς τα μέσα. Βαδίζεις σαν να περπατάς μέσα στη λάσπη. Τα δάχτυλα των ποδιών πρέπει να είναι ελαφρά λυγισμένα.